czwartek, 19 maja 2016

Jak wtopić motyw w tło -kurs foto

Witajcie,
Wiele osób pyta mnie jak robię cieniowania tła do motywu,jednak słowami trudno jest to jakkolwiek wytłumaczyć.Niedawno komuś obiecalam,ze zrobię fotorelacje z cieniowania.N ie pamiętam już komu ale mam nadzieję,ze ta osoba skorzysta.Mam też nadzieję,ze troszkę rozjasnie temat osobom początkującym.Na pewno zrobię jeszcze niejeden taki eksperyment,z lepszym światłem za czym idą lepsze zdjęcia.Takze ten kursik to tak z przymrużeniem oka,na początek.

A więc troszkę teorii.
Do cieniowania używam farb akrylowych,bez użycia wody.Farby nakładam i rozcieram łącząc je pędzlem gąbkowym.Nie używam żadnych opozniaczy,uwazam że komplikują pracę,raz użyłam,wszystko mi się mazalo,schlo dwa dni i opozniacz stoi i się kurzy.A łączenie barw? Zazwyczaj wybieram kolory,ktore mam na motywie ,bo one zawsze będą pasowac.Zawsze trzymam się zasady trzech kolorów.Tutaj wybrałam jako kolory podstawowe żółty,zielony i różowy oraz ich różne odcienie.Kolorki nakładam jeden na drugi aż efekt mnie zadowoli.Oprocz cieniowania malarskiego Pittorico można także dodać głębi obrazkowy,dodajac cienie bitumem.Ponizej krótka relacja.


























2 komentarze:

  1. Super wskazówki na pewno skorzystam :) a jak to wygląda z bitumem? Mam ale boję się go ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wskazówki na pewno skorzystam :) a jak to wygląda z bitumem? Mam ale boję się go ��

    OdpowiedzUsuń